Varsinais-Suomen biojalostamon väki oli keskiviikkona Oripään iltatorilla tapaamassa paikallisia ja kertomassa hankkeen ajankohtaisista kuulumisista. Paikalla riitti mukavasti väkeä, aurinko paistoi ja keskustelu kävi vilkkaana.
Tapahtumaa varten teetetyt Shit happens in Auranmaa -ämpärit kiinnostivat: niitä lähti torilta mukaan noin 300 kappaletta. Ämpäreiden lisäksi jaettiin tietoa biojalostamosta ja vastattiin kysymyksiin.
Eniten paikallisia kiinnostivat biojalostamon sijainti, rakentamisen ja toiminnan aikataulu sekä hankkeen työllistävä vaikutus. Keskusteluissa nousivat esiin myös liikenne, raaka-aineet ja se, mitä biojalostamolla käytännössä tehdään.
Kiitos kaikille, jotka tulitte juttelemaan, kysymään ja kommentoimaan! Jokainen keskustelu on meille tärkeä, sillä hanke ei ole mahdollinen ilman laajaa yhteistyötä.
